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 Nouvelle FAQ (opérationnelle au 06/11/17)

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AuteurMessage
sephiroth517
Grand Maître du Loup Blanc
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sephiroth517


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MessageSujet: Nouvelle FAQ (opérationnelle au 06/11/17)   Nouvelle FAQ (opérationnelle au 06/11/17) EmptyVen 27 Oct - 17:10

La nouvelle FAQ est tombée, et comme je m’ennuie, ben je partage ^^

Citation :
Advanced SLAM
This card should read: "After performing a SLAM action, if you did not overlap an obstacle or another ship, you may perform a free action on your action bar."
Précision sur le fait de ne pouvoir effectuer qu'une action de sa barre et pas celle d'une carte d'équipement/dégats.

Citation :
Attanni Mindlink
The text on this card should be preceded by the phrase: "limit 2 per Squad."
Maintenant limitée à 2 exemplaire par escadron (pas la traduction la plus difficile du lot ^^)

Citation :
“Genius”
This card should read: “After you reveal and execute a maneuver, if you did not overlap a ship, you may discard 1 of your equipped "Bomb" Upgrade cards without the “action:” header to drop the corresponding bomb token.”
On ne pose plus la bombe à la fin du mouvement directement, on défausse la carte de bombe pour poser la bombe. (pour contrer les abus sur la nouvelle bombe a munitions infinies)

Citation :
Biggs Darklighter
This card should read: “Once per game, at the start of the Combat phase, you may choose that until the end of the round, other friendly ships at Range 1 cannot be targeted by attacks if the attacker
could target you instead.”
Sa capacité n'est plus active en permanence mais uniquement pour l'unique tour où on le déclarera. (gros nerf, mais y'a pire ^^)

Citation :
JumpMaster 5000
The upgrade bars lose 2 "Torpedoes" and 1 "Salvaged Astromech" upgrade icons
Fini les torpilles et les astromech pour les JumpMaster (les 4 pilotes), ne leur restent donc qu'un slot de talent élite, un slot d'équipage et un slot d'illicite. (avait dit qu'il y avait pire que le nerf de Biggs)

Citation :
Conditions on destroyed ships
Condition cards assigned to ships are not removed when that ship is destroyed (unless specified on the card).
Les cartes de conditions assignées à un vaisseau détruit ne sont enlevées que si c'est précisé.

Citation :
Rolling and rerolling
Rolling dice is different from rerolling dice.
If an effect references "rolling dice," it refers only to the first time a die is rolled, such as rolling dice during the "Roll Attack Dice" step.
If an effect references "rerolling dice," it refers only to instances when dice that have already been rolled are rolled again, such as rerolling dice during the "Modify Attack Dice" step.
Précision que "Lancer" un dé et "Relancer" un dé sont deux choses différentes, et que les effets s'appliquant aux dés "lancés" ne s'appliquent pas aux dés "relancés" et inversément.

Citation :
“Double Edge”
When resolving the ability of "Double Edge," the ship can choose to resolve an attack with either its primary weapon or an equipped "Turret" or "Missile" secondary weapon that it did not just perform an attack with.
If a "Missile" secondary weapon was not discarded due to Munitions Failsafe, the ship cannot use its ability to attack again with that weapon.
Précision sur quelles armes peuvent être utilisées dans le cadre de la capacité du pilote, et indication que l'activation de "Munition Failsafe" bloquera la capacité du pilote.

Citation :
Lieutenant Kestal
Lieutenant Kestal's ability can be resolved during the "Modify Defense Dice" step (after the defender rolls defense dice and before the defender modifies them).
Précision de timing pour la capacité : après que le défenseur ait lancé ses dés de défenses, mais avant qu'ils ne les modifie.

Citation :
Sunny Bounder
Sunny Bounder's ability can trigger after rerolling any number of dice, including 0 dice.
For example, if an effect allowed Sunny to reroll any number of dice (such as spending a target lock) and 0 dice were rerolled, Sunny may add 1 matching result.
Sunny Bounder's ability triggers before the effect of Heavy Laser Cannon resolves.
Précision que la capacité peut s'activer même après avoir lance/relancé zéro dés, et que la capacité s'active avant celle d'un Canon Laser Lourd.

Citation :
Advanced Targeting Computer
Darth Vader can be equipped with the Advanced Targeting Computer Upgrade card.

A TIE Advanced equipped with Adv. Targeting Computer needs to have a target lock on the defender in order to use the ability.
The TIE Advanced cannot use a target lock on the defender from a friendly ship equipped with Targeting Synchronizer for this requirement nor can it spend that target lock if it uses the ability of Adv.
Targeting Computer.
Précision que dans le cadre de cette capacité le vaisseau doit compter sur son propre jeton de verrouillage, et pas celui 'partagé' d'un autre vaisseau allié.

Citation :
Bobba Fett (crew)
[...]
If Boba Fett is used to discard a card that is referenced by name on another card (such as A Score to Settle or the Ghost title), the corresponding card can no longer reference the other ship properly (A Debt to Pay and Phantom respectively) and therefore no longer provides that effect.

If Boba Fett is used to discard an Upgrade card that has an ordnance or illicit token on it, the opposing player can discard the token instead of discarding the card.
If Boba Fett is used to discard cards such as Extra Munitions or Jabba the Hutt, any previously placed ordnance or illicit tokens can still be used for their effects.
Précision que si Bobba Fett est utilisé pour faire défausser une carte qui se fait spécifiquement référencé par une autre (comme le titre Ghost pour le VCX-100) l'autre carte ne pouvant plus référencer la première n'aura plus d'effet.

Et précision sur le fait que si Bobba Feet est utilisé pour faire défausser une carte munie d'un jeton pouvant être défaussé à la place de la carte (comme le jeton d'Extra Munition) on peut défausser le jeton à la place de la carte comme prévu, et que si Bobba est utilisé pour faire défausser la carte donnant un tel jeton, le jeton n'est pas défaussé et pourra tout de même être utilisé comme prévu.

Citation :
Cikatro Vizago
When an Upgrade card is replaced with another Upgrade card of the same type, the new card needs to obey any restrictions for deployment (for example: "Scum only," or "Small Ship only."
If Cikatro Vizago is used to replace a Cloaking Device, the effect of the text of Cloaking Device stops and if the ship has a cloak token, that token is not discarded.
La carte utilisée en remplacement doit obéir aux restrictions habituelles. Et que s'il est utilisé pour remplacer un Cloaking Device, le jeton d'occultation correspondant n'est pas enlevé et plus aucun dé n'est lancé pour voir s'il ne disparait pas tout seul (C'est Palob qui va être content ^^)

Citation :
Cluster Mines
When a ship is instructed to place Cluster Mines (such as by Minefield Mapper), the tokens are placed in the arrangement described on the Cluster Mines bomb reference card.
Précision que si une Cluster Mines est larguée de manière inhabituelle, les trois gabarits sont bien posés tel qu'indiqué sur la carte de référence. (surement pour contrer un possible poil-de-cultage)

Citation :
Dead Man's Switch
[...]If a ship with Dead Man's Switch flees the battlefield, Dead Man's Switch's ability resolves before the ship is removed, but is measuring only from the portion of the ship that is inside the play area. If the entirety of the ship is outside the play area, the ability does not affect other ships.
Indication que l'explosion se produit également si le vaisseau équipé sors partiellement de la table, en mesurant depuis la partie du vaisseau encore sur table juste avant de le retirer.

Citation :
Emperor Palpatine
[...] After a ship rolls defense dice and before it resolves the effect of Lightweight Frame to roll an additional defense die, Palpatine can be used on the separate, additional defense die. Note that if Palpatine is used for the initial roll, he cannot affect the separate, additional defense die.
Précision que Palpatine peut être utilisé sur le dé additionnel offert par Lightweight Frame.

Citation :
Feedback Array
[...]Using Feedback Array does not count as an attack, and can be used against touching ships and while a ship has a Blinded Pilot Damage card (original Damage deck) assigned to it. Feedback Array cannot be used while a ship is overlapping an asteroid or has either a weapons disabled or cloak token.
Utiliser cette carte n'est pas une attaque, peut être utilisé contre des vaisseaux en contact et si le vaisseau subit l'effet du dégât Pilote Aveuglé (la vieille version seulement) et ne peut l'être lorsque le vaisseau est sur un astéroïde ou à un jeton d'occultation ou d'armes désactivées.

Citation :
Guidance Chips
If a ship with a primary weapon value of 3 or higher uses the effect of Guidance Chips, it has the option to change 1 die result to a "Critical" result. It cannot instead choose to change 1 die result to a "Hit" result.
Si le vaisseau à une valeur d'attaque de 3 ou plus, le changement du dé en "Critique" au lieu de "Touche" n'est pas optionnel.

Citation :
Gunner
[...]If an attacking ship is equipped with both Gunner and IG-88D and there is a friendly IG-88B, and the attack misses, the attacking ship can then attack with a "Canon" secondary weapon using the effect of IG-88B and then attack with the primary weapon using the effect of Gunner.
Dans le cas où un vaisseau aurait un Gunner et IG-88D en équipage, et qu'il y à un IG-88B allié en jeu, le tir de canon gratuit offert par la capacité d'IG-88B peut être utilisée avant de réaliser l'attaque d'arme principale offerte par le gunner

Citation :
Jabba the Hutt
Any ship that has an illicit token may use it as described on the Jabba the Hutt card (that ship may discard an illicit token from a card instead of discarding the card).
Illicit tokens can be spent for their effect even if the ship with Jabba the Hutt equipped is destroyed.
Précision que si le vaisseau embarquant Jabba est détruit, les jetons Illicites non encore dépensés offerts par Jabba pourront tout de même être dépensés comme prévu.

Citation :
M9-G8
A ship equipped with M9-G8 treats friendly ships as enemy ships when it acquires target locks. For example, a ship with M9-G8 and Bodhi Rook (crew) equipped can acquire a target lock on any friendly ship.
Le vaisseau équipé de M9-G8 traite les vaisseaux alliés comme des vaisseaux ennemis quant il vérrouille sa cible. (et avoir M9-G8 et Bdhi Rook sur le même vaisseau permet de locker sur n'importe quel vaisseau ami de la table)

Citation :
MineField Mapper
When Minefield Mapper is used, the player chooses a number of equipped "Bomb" Upgrade cards to discard. Each card can only be chosen once, so if a ship equipped with Extra Munitions uses Minefield Mapper to discard cards, it can choose to discard the ordnance token instead of discarding the card, but cannot choose and discard the card again.
Précision qu'avoir des jetons d'Extra Munition sur ses bombes lorsque cette carte est utilisée ne permet pas de défausser plusieurs fois la même bombe.

Citation :
Pattern Analyzer
When a ship activates during the Activation phase and uses Pattern Analyzer, the "Check Pilot Stress" and "Clean Up" steps occur after the "Perform Action" step.
Abilities that trigger after a ship executes a maneuver still occur after the "Clean Up" step.
If a ship uses Pattern Analyzer and then overlaps a debris cloud, the ship moves, resolves the "Perform Action" step, rolls for damage (from the debris cloud), resolves the "Check Pilot Stress" step, then receives 1 stress token (from the debris cloud).
Précision de timing, et rappel au passage que le jeton de stress reçu pour avoir traversé un champ de débris est ajouté à la fin, ici donc après que le vaisseau ait enlevé un jeton stress grâce à une manoeuvre verte.

Citation :
Pulsed Ray Shield & R5-P9
A ship can only pay the cost to use this ability (receiving one ion token/spending a focus token) if it can recover a shield.
Therefore this ability cannot be used if the ship has a number of shield tokens equal to its shield value.
Précision que ces deux cartes ne peuvent être activées "pour rien"

Citation :
Special Ops Training
The proper sequence of events when using this card is as follows: if the ship attacks with its primary weapon from its primary firing arc it can choose to roll an additional attack die; if it does not roll an additional attack die, it may perform an attack from its auxiliary firing arc.
Therefore, if a ship begins by attacking with its primary weapon from its auxiliary firing arc, it cannot use the effect of Special Ops Training.
Précision sur le séquencage.

Citation :
Q: Are discarding and removing a token the same effect?
A: Yes.
Précision sur le fait que défausser un jeton et l'enlever sont la même chose.

Citation :
Q: When a ship causes a bomb to detonate when its maneuver template overlaps it (for example Proximity Mine), when does the effect happen?
A: The effect of the bomb occurs after the final position of the ship is determined.
On résoud les explosions des bombes traversées en fonction de la position finale du vaisseau (et donc un vaisseau traversant plusieur bombes dans un même mouvement les fera toute exploser même s'il se fait détruire par la première et, techniquement, ne traverse jamais les autres. Intéressant aussi si le vaisseau en question devrait déclancher un effet lors de sa destruction, comme le larguage d'un autre vaisseau ou l'explosion d'un Dead Man's Switch)
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